رویا نونهالی

رویا نونهالی

متولد ۲۴ بهمن ۱۳۴۱
کارگردان،  بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

تحصیلات:
او در مدرسه ژاندارک تهران تحصیل کرده و مسلط به زبان انگلیسی و فرانسه؛ و لیسانس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. نونهالی اولین بازیگر زنی است که بلافاصله بعد از ورودش به سینما در سال ۱۳۶۷ سیمرغ بلورین از هفتمین جشنواره فیلم فجر را برای بازی در فیلم «عروسی خوبان» از آن خود کرد و هم چنین برای یک بازی کوتاه و نگاه پر معنایش در فیلم «بوی کافور عطر یاس» دوباره سیمرغ بلورین را از آن خود کرد.

 


آثار
سینما:

وقت رؤیا، هلن، مشکل گیتی، نیمه شب اتفاق افتاد، کفش هایم کو؟، اعترافات ذهن خطرناک من، داره صبح میشه، دلم می‌خواد، نیم ‌رخ‌ها، تراژدی، پشت در خبری نیست، شنبه‌ای که گذشت، پری دریایی، صداها، نیلوفر، خاک آشنا، هفت شب، مانا، نیلوفر، گاهی به آسمان نگاه کن، عصر جمعه، ماهی‌ها عاشق می‌شوند، یک تکه نان، خواب خاک، هم نفس، خانه‌ای روی آب، مادر، زندان زنان، بوی کافور، عطر یاس، صنم، فصل پنجم، آنها هیچ‌کس را دوست ندارند، مرد ناتمام ، پرنده آهنین، دیدار در استانبول، آب را گل نکنید ، باغ سید، مدرسه رجایی، عروسی خوبان و یار در خانه.

تلویزیون:
عروس تاریکی، عصر جدید (مسابقه تلویزیونی)، بوی باران، زاویه هفتم، سایه روشن، ساختمان ۸۵، ساعت شنی، هم‌نفس، خواب و بیدار . تله‌تئاتر «تله‌موش».

تئاتر:
تارتوف
دیوان غربی-شرقی
مثل آب برای شکلات
اسطوره می‌شوم

فیلم کوتاه:
هایلایت
زنی پوشیده با گردن‌بند

نمایش خانگی :
شهرزاد

 

رویداد های مرتبط با: رویا نونهالی